SUBLIME
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

[Accepted]Fire mage

Gå ner

[Accepted]Fire mage Empty [Accepted]Fire mage

Inlägg av Dem/ mage tor jun 05, 2014 5:57 pm

Info om dig själv:

Ålder: 23
Namn: Nora
Bor: Vagnhärad
Övrigt:  Applyar med min sambo Thalie - vi har alltid raidat tillsammans och har i princip 100% attendance, med undantag för ett par gånger här och där (real life shiz happens, kommer ibland inte komma undan). Målmedvetna kunniga raiders som inte ragear eller latar sig, strävar alltid för att bli bättre. Gillar helt enkelt att raida - gear och achievs är en välkommen plus, men inte det enda som räknas.
Själv är jag född och uppvuxen i Finland, och flyttade till Sverige i dec 2010 för att bo med min nuvarande sambo (som jag varit tillsammans med sedan 2008). Pratar bättre svenska än jag skriver, får alltid höra att jag inte låter finsk (ingen mumintrollen svenska xD).
Kanske värt att notera att jag gillar alts - som alts med hyfsat gear har jag hunter 570 (Dëm tarren mill), shadow priest 565 (Dêm tarren mill), ele shammy 566 (Dèm tarren mill). Av mina alts gillar huntern mest och tycker att jag spelar den bäst av mina alts. Är väldigt intresserad att komma med alts till eventuella alt runs då jag helt enkelt gillar att raida Smile

Info om din char

Klass: Mage
Specc: Fire/Frost (Frost mest bara för Blackfuse då vi saknat folk som klarat av att cca/bursta mines ordentligt. Föredrar fire och är grymt mycket bättre på det än frost; arcane hatar jag som den är nu tyvärr)
Ilvl: 581
Länka armory profile: eu.battle.net/wow/en/character/tarren-mill/Dém/advanced
Professions: Alchemy/Inscription

Vad har du för raid Experience:

Vanilla: -
Tbc: -
Wotlk: -
Cata: Började spela när Firelands var aktuellt - startade med trash runs som ledde till normal clears som jag ledde med min sambo. Efter nerfs landade på 7/7 FL HC och 8/8 DS HC.
MoP: MsV/HoF/Terrace/ToT/SoO curve. Som current HC (inga nerfs) HoF 2 HC, ToT 1 HC, SoO 13 HC.

Övrig info

Lägg upp en bild på ditt UI : oi60.tinypic.com/qspkrd.jpg
Kör CombustionHelper för att ha koll på bombs på olika targets, MyBigIgnite för combustion, weakauras för det mesta (hålla koll på buffs/debuffs/cds).

Gamla guilder: (rotationen)
Outland - Secret Life: första guildet vi var tillsammans i. Buildade en raid team som vi ledde i FL.
Outland - Context: FL/DS, MsV/HoF
Outland - Not For Hire: HoF/Terrace/ToT
Outland/Tarren Mill - Context: ToT/SoO
Tarren Mill - INFECTIOUS: SoO

varför leavat /kickad från dina gamla guilder :
Secret Life: lämnade guildet då den var mest random; GM var väldigt flummig. Efter vi lämnat och gjort våran egen guild hade han även kickat alla från sin guild förutom sina alts, sedan slutade spela.
Context: Våran egen guild vi gjorde efter vi lämnat SL; ledde raids och körde fram till MoP. Outland horde blev väldigt svårt att raida i, då servern är alliance dominerat. Recruits fanns nästan ingenstans och kändes omöjligt att hitta recruits. Jag joinade en pug med Not For Hire, mitt i raidet frågade RL om vi hade lika bra raiders som jag i guildet och om vi var intresserade av att merga. Efter många om och men gjorde vi detta, och lämnade Context.
Not for Hire: Vi spenderade drygt en-två månader i NfH. Mergen som vi var positiva över slutade inte så bra. RL/GM visade sig vara ytterst respektlös och ragey när vi progressade i ToT i början. Många bra raiders slutade pga dåliga stämningen vilket drog ner guildet. Vi orkade inte, som det andra, lämnade och gick tillbaka till Context.
Context: Vi clearade ToT, med en ynkligt heroic efter att ha lämnat NfH. SoO clearade vi 13/14 NM på Outland och sedan började slita hår ur huvuden. Varje raid carryade man minst två totalt värdelösa spelare då det inte fanns bättre på servern, och med det klarade inte av Garrosh.
Körde transfer till Tarren Mill, för att slippa den döda communityn, för att öppna dörrarna för mer möjliga recruits. På Tarren Mill fick vi ihop någon slags raid team, och testade Immer HC - vilket inte gick så bra. Folket som vi hade hade gearen, och ville ha heroics - men de hade inte mind set för att klara av det. De ville att bossen skulle bara dö och sedan kunna loota utan att behöva jobba för det. Vi kom fram till att vi inte var raid leaders. Vi tröttnade på att försöka babysitta folk som vägrade försöka lära sig av de simplaste misstagen. Vi sa upp raidandet med guildet, och applyade till INFECTIOUS, som vi trodde aldrig skulle accepta oss, men de tog risken även om vi inte hade heroics, och även om det bara ville ha en mage men ingen pala.
INFECTIOUS: Jag och Thalie joinade en run som test för oss, utan att lämna Context. INFECTIOUS vid detta skedet hade 10/14HC. När vi kom fram till shamanerna whisprade deras RL/GM oss att lämna våran guild, att vi gjort bra från oss speciellt för att inte haft tidigare HC exp. Vi fick en official trial.
Efter 3-4 veckor blev vi promoted till raiders - vi progressade Thok, Blackfuse och Paragons. Vi blev nyckel spelare i deras team med 100% närvaro och motivation. Thok dog hyfsat lätt, Blackfuse satt vi på över ~200 wipes. Thalie mer eller mindre ledde Blackfuse medans jag var den som gjorde det möjligt att köra med att döda overcharged mines. Paragons tog en ytterligare ~200 wipes. Vi är inte rädda för att wipa, och det drar inte ner på våran drive - vilket man tyvärr inte kan säga för vissa i INFECTIOUS.
Vi trivs bra i INFECTIOUS, och därav är det synd att försöka hitta något annat. En guild blir som ett hem, men tyvärr så faller detta hemmet ihop. Två stycken raid leaders har slutat pga att de tröttnat på SoO, vissa har väldigt dåligt moral och ledarskapet har gått ingenstans. Folk som säger “tack och lov vi behöver aldrig göra den fighten igen” när en boss dör, folk som totalt vägrar farm raids, folk som klagar om ingenting… vissa orsak till varför vi letar för ett nytt hem. Guildet som vi är i nu ser inte på framtiden; vissa har även sagt att de slutar så fort Garrosh dör, ingen planering för WoD finns över huvudtaget. Vi vill fortsätta raida, nu, och i framtiden.

Vi raidar 3 dagar i veckan (onsd, torsd, sön), kan du de dagarna: Japp, inga problem

Vi raidar 19.00 - 23.00 kan du vara med dom tiderna: Ja

Har du mick som fungerar: Ja, och den är på och används Very Happy

Varför sökte du just till Sublime: Ni verkar som ett målmedvetet trevligt guild, som vill fortsätta raida i framtiden, som vi. ^^

Dem/ mage
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

[Accepted]Fire mage Empty Sv: [Accepted]Fire mage

Inlägg av Aeerís fre jun 06, 2014 4:33 pm

Välkommen till Sublime, whispra Aeeris, Teddybear eller Puffen för en invite till guilden !
Aeerís
Aeerís

Antal inlägg : 55
Registreringsdatum : 13-04-12
Ålder : 33
Ort : Finland

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet